Nu am fost niciodată la deschiderea sezonului estival în vamă, cum Arad-ul e la peste 800km de mare și țara noastră are prea puține autostrăzi(să nu mai zic de CFR) distanța e prea mare pentru 2 zile la mare.

Nu am planificat absolut nimic, ne-am luat cu 2 zile înainte bilete de tren doar dus pe care abia le-am mai prins și cam atât. Am găsit loc liber la trenul de 2:55 noaptea din București, urma să ajungem pe la 8 dimineața în Mangalia, numai bine am zis.

Bilet doar dus spre vamă

În tren o atmosferă mișto, oameni cu bagaje și voie bună, CFR a suplimentat trenurile către mare, au băgat vagoane supraetajate. Ghinionul nostru a fost că am avut locuri în ultimul vagon, unde polițiștii care ne însoțeau la mare au trimis o gașcă de punkisti gălăgioși și beți.

Nu vroiam să aud până la mare glumele lor proaste despre berea la 2L, mirosul de bere(au vărsat 2L de bere pe jos) și fum de țigară, așa că ne-am mutat. Cum tot era ocupat am mers la clasa I, unde am tras un pui de somn de vre-o oră cam așa.

Prima zi în vamă

Am ajuns în Mangalia fără întârziere, ceea ce este un lucru greu de întâlnit la CFR, ne-am urcat în primul autobuz spre vamă și duși am fost. Prima oprire a fost la Sandalandala unde știam de acum 2 ani că au și corturi. Ocupat tot, zic hai să mergem la o cafea în Stuf și căutăm acolo camping-uri unde să ne cazăm.

Vama încă dormea, puțină lume este așa matinală, mai ales că încă nu au ajuns toți, în drum spre Stuf am trecut pe la Expirat unde petrecerea era pe sfârșite, era ora 8 jumate. Ne-am așezat la cafea și am început să dăm telefoane, după vre-o 5 încercări eșuate l-am găsit pe unul Cezar.

Ne-a spus încă de la telefon că are camere, problema este că nu are apă și curent și că el defapt nu vroia să deschidă dar văzându-ne așa „disperați” a zis că ne ajută. Urma să-l sunăm pe la 4 jumate când ajunge el în vamă să vedem camera. Numai bine, am găsit cazare hai să ne punem să bem!

Am văzut din București live-ul de la Stuf și toți aveau geci, 9 grade noaptea e frig tată pentru dormit în aer liber. Acceptam și dacă nu era pat în cameră ce să mai zic de curent și baie. 😀

Timpul a trecut, s-a făcut 4 și-l sunăm, ne-a spus să venim spre el, ajunsese și el în vamă. Pensiunea lui era de vânzare undeva la ieșire din vamă spre Bulgaria, nu s-a mai ocupat de ea, nici măcar nu era deschisă, am găsit în căbănuță perine și plapume de astă-toamnă nemișcate. După ce am scuturat patul și am măturat în cabanuță ne-am schimbat și ne-am întors înapoi pe plajă.

A fost o seară demențială, am topit sticla de Absolut cumpărată din Carrfour în maxim o oră cu mai mulți prieteni. Prima seară în vamă, era doar 11 noaptea și noi eram rupți mai ceva ca punkisti de azi-dimineață.

Traversăm toată vama, lumea era băgată în priză și noi abea ne mișcam spre cazare. Facem câteva opriri să ne tragem sufletul și după câteva dansuri prin Expriat și Acolo ajungem, deschidem ușa la cabanuță și ne trântim în pat.

Cum nu aveam curent și apă ce să mai zic de căldură? 😀 Știu că vodka ar trebui să ajute la asta dar nu a făcut-o, noroc cu ideea mea sclipitoare să respirăm sub plapulă, văzusem eu undeva că ajută să te încălzești. A fost cel mai bun somn ever! 🙂

A doua zi în vamă

Dimineața n-am trezit pe la 11, am băgat în rucsac periuța de dinți, am fumat o țigară și-am plecat.

Ne-am întâlnit în Stuf la o cafea la ibric(pe care o foarte recomand!!!) cu prietenii cu care am băut aseară. Am lenevit la soare vre-o 3 ore, ne-a luat foame așa că am mers în 2 Mai la Micul Golf să mâncăm. Au acolo cea mai bună Tochitură Dobrogeană pe care am mâncat-o vreodată.

Am stat 2 ore pe acolo, atât de mult că atunci când am plecat ne era foame. Ne-a plăcut tare mult. Ne-am dus spre autobuz, au trecut 2 pe lângă noi pline, erau full de oameni, ce naiba. Cu ce mergem înapoi în vamă ?

Lângă stația de autobuz sunt niște taxiuri, un fel de UBER la mare. Vine un taximetris și zice: „Salut, 5 lei de căciulă și vă duc eu în vamă, o să vedeți că nu aveți locuri în autobuz, eu de când sunt aici tot pline vin din Mangalia”. Bine boss, hai că mergem.

Toată lumea vroia să vină în vamă, micul sătuc era plin de mașini parcate, plaja era atât de plină de oameni încât nu pot să explic, în viața mea nu am văzut atât de multă lume pe o plajă. Mi-a plăcut foarte mult agitația.

A treia zi de vamă

Chiar dacă nu am petrecut până la răsărit eram obosiți, 2 zile de vamă duse la extrem ne-au dat peste cap. A treia zi a fost ziua de relaxare și de povestit, ce să mai zic că mâine suntem la birou. Ce repede a trecut…

E mișto rău în Vamă!

E frumos în vamă, totuși a fost cam frig. Dacă nu aveam geacă crad că înnebuneam pe plajă. Mai ales că în prima zi a fost înnorat, vânt și umiditate undeva la 75%, ceea ce e mult. Cele 17 grade nu se prea simțeau.

A fost pentru prima dată când am plecat fără niciun fel de planificare undeva și au fost cele mai frumoase 3 zile petrecute de noi. Mai mergem, ne-a plăcut tare mult! O să scriu în curând despre locuri unde merită să mănânci, să bei și să te cazezi din propria experiență.

Părerea ta contează.

Am nevoie și de părerea ta, scrie aici ce îți trece prin cap.